2011. október 13., csütörtök

Augusztus 31.
...és igen...Elérkezett a nap...végigjártam utoljára a megszokott világom utcáit...becsomagoltam az életem mindennapjait a kis bőröndömbe...Hihetetlen...szinte az egész kis világomat cipelem egyetlen kis bőröndbe...


Szeptember 1.
Délután 5 óra után megérkeztem a másik 3 magyar önkéntessel Charleroi-ba ahol Diane várt bennünket akivel Berekfürdőn volt az interjúm :D  Hááát mit mondhatnék? :D Ez már nem a Jó Öreg Magyarország :D Itt már csak egy kis pötty vagyok a nagyvilágban...én sem ismerek semmit, senkit és engem sem ismer senki, semmi...Diane-tól megkaptuk a go pass bérletünket és kisebb útbaigazítást, (Go pass bérlet annyit takar, h aki 26 éven aluli az 5 euróból beutazhatja az egész országot, ez egy 10 alkalmas bérlet, 50 euró)
Charleroi-ban egy éjszakát töltöttünk a magyar lány munkahelyén...ami már alapból viccesen indult :D Diane elvitt bennünket a szálláshelyre...és ott átadott bennünket jó pár francia embernek:D na innentől én csak nevettem:D szerencsétlen srác aki megmutatta nekünk a helyet már nem tudtam h sajnáljam:D egy szót nem értettünk abból amit mondott :D jó hát megmutatta a helyet az addig oké... de amire elmagyaráztuk mutogattuk szótáraztuk h adjon már nekem egy matracot mert nem akarok a földön aludni ...addig bejártuk a fürdőszobát mindent , mert azt hitte h fürdeni akarok:D nem tudom h jött a matracból ki az h én keresem a fürdőszobát:D na nagy nehezen megszültük h matracra lenne szükségem utána ÉHES is vagyok ám:D
na annyi kaját kaptunk h az már fájt :D
Másnap időben felkeltem a konyhában persze egy francia néni pakolgatott, aki tudott pár szót angolul és kiderült h a szemináriumra nem visznek bennünket kocsival hanem nekünk kell megoldani :D Remek...második nap egyből a mély víz :D

szeptember 2.
Szerencsésen megérkeztünk Gerdával Binche-be a szeminárium helyére...nagyon szép hely :) megismerkedtünk a többi másik önkéntessel. van norvég.svéd.lengyel.orosz.olasz.német önkéntes.remélem nem hagytam ki senkit ...19-en vagyunk összesen Belgiumban, Brüsszeltől délre szétszórva mindenfele:D szóval örülök ha egy hónapban egyszer hallok magyar hangot :D a szeminárium alatt rájöttem h a belgák tudnak élni...lehet fiatal vagy idős. reggel este vagy délbe...a sör itt sör :D a nevetés itt nevetés :D
FINOMAT ESZNEK, SOKAT KÁVÉZNAK,
A SÖR AZ SÖR :D:D:D:D

szeptember 5.
Megérkeztem a lakótársammal Marisával Ellignies-be ahol jelenleg is lakom és ahol egy évig fogok lakni...saját kis kuckó kettőnknek...nagyon szép lakás...
körbenéztünk majd mentünk is a munkahelyre ahol az igazgató fogadott bennünket és körbe is vezetett a munkahelyen...

Munkám: 


Szellemileg fogyatékos emberekkel foglalkozom kézműves kreatív műhelyekben :)
...igen lehet furcsán hangzik, amikro Magyarországon elém rakták a választási lehetőségeket egyet mondtam magamban...csak fogyatékos emberekkel ne kelljen foglalkoznom...és most azt mondom h ez a legjobb munka amit Diane talált nekem...imádom a munkámat:) amikor dolgozom folyton boldognak érzem magam...az összes gondozott egy egyéniség:) és az összes kolléga is az ...az fix :D

Amúgy érdekes az első két hétben nem tudtam megmondani pár embernél h ő most kolléga vagy gondozott mert annyira normális betegek is vannak h simán el lehet vele beszélgetni kb úgy néz ki mint egy normális ember senki nem mondaná meg róla első ránézésre h ő most beteg vagy kolléga...

Aztán az első pár héten ki kellett próbálnom az összes műhelyt és az összes otthont...az egyik munkahely a központ 5 perc sétálva a másik fél óra biciklivel. két hétig a központban voltam és két hétig a kert részben...
Négy hét után választottam két műhelyt. a bőrműhelyt ahol csodaszép táskákat csinálunk és egyéb bőrdolgokat...és egy varrodás műhelyt ahol megtanultam kötni és csomó érdekes dolgot csinálunk ruhából...
A bőrműhelyben Carolinnal dolgozom akivel már elég jól meg tudom magam értetni franciául...

A munkahelyemen kb 2-3 ember beszél angolul szóval aktívan tanulom a franciát...
Két otthon között vacillálok jelenleg h melyiket válasszam még most sem tudom...így fél évig az egyik helyen fél évig a másik helyen leszek eddig úgy néz ki...hétfőn pénteken du-án otthonban dolgozok, ami annyit takar, mennem kell a betegekhez, akiknek kaját kell készíteni...ott lenni velük beszélgetni...filmet nézni...van billiárd...csomó játék...olyan dolgokat találhatok ki ami szerintem fejleszti őket...vagy ami szórakoztatja őket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...