2020. február 25., kedd

Hasznos tudnivalók Zanzibári utazás előtt ! #tippek #zanzibar #afrika #utazás

Sziasztok! #tippek #zanzibar #afrika #utazás
Sokan kértetek hasznos információt Zanzibárral kapcsolatban itt akkor bővebben írnék róla:

Mi Amerikából repültünk Kenyába, ott voltunk 10 napot , majd onnan jöttünk tovább Zanzibárra 24 napra🙂 lassan már a vége fele járunk.

Aki hasonlóan tervezi a nyaralását, annak kötelező lesz a sárgaláz védőoltás Kenyán át utazva Zanzibárra.


Jambiani beach, semmi szerkesztés nincs a képen


Parttól függ, hogy hova foglaltok, ti magatok vagy utazási irodán keresztül terveztek jönni, mi lebontottuk több partszakaszra: 2 hetet voltunk Jambiani beachen és 6 éjszakát Kiwengwa-ban és az utolsó pár napot most Stone Town-ban töltjük. Sajnos Nungwi északon nagyon drága volt és fullon amire le akartuk foglalni 3 hónapra előre... Hallottak alapján az egyik legjobb hely búvárkodáshoz. Turistás hely.
Jambiani beach, semmi szerkesztés nincs a képen
Költségeink:
Oltások:
+Hepa A-B / diperte / malária tablette jó ha kéznél van de nekem nem javasolta az orvosom oltáskor
+gyógyszerek (pl hasmenésre, hasgörcsre, bélflra helyreállító, sebfertőtlenítő) - n nagyon kényes vagyok a baktériumokra, szóval én egy egész köteg gyógyszerrel utazom, igaz, hogy egész életembencsak egyszer voltam beteg utazás alatt de azóta fő a biztonság...
+vízum + mi be és kilépési költségeket is fizettünk a reptéren
+étkezés ( kb 15 dollar / fő/ étkezés)
+taxi reptérről túlpartra pl 50 dollar egy út
+programok ha valaki menni akar - Blue Safari, prison island, safari, spice tour, stown town, surfing, búvárkodás - minden szálláson, parton lesznek emberkék akik ajánlanak programokat majd(alkudozni ér)
+szállás változó attól függ, hogy melyik partszakaszra mész, resort / hotel / lodge, mikor foglalod ( néha olcsóbb ha betoppansz a helyre és csak megkérdezed, hogy mennyibe kerül, (ez tipip kalandoroknak) 
+ repjegy 🙂 ( skyscanneren meg tudod nézni az adott időszakra 🙂
+szállások: booking.com vagy hotels.com
+SIM kártya : Zantel megbizható és sok helyen elérhető - mi végig dolgoztunk és teljesen jól működött végig (általában készpénzes fizetés)
+ érdemes készpénzzel készülni, mert sok helyen nem fogadtak el bankkártyát
+alkudozni pedig ér!
+éttermek: mi azt tapasztaltuk, hogy a parti éttermek jól felszereltek és higiénikusak, nem igazán kockáztathatják meg hogy valaki lebetegedjen mivel kb csődbemennének, nekem még arra is emlékeztek hogy allergiás vagyok a tejre szóval egyszer szóltam és akármikor visszalátogattunk a helyre automatikusan tej nélkül készítettek nekem mindent
+helyiek barátságosak, viszont megpróbálnak mindent eladni majd neked
+én nagyon kényes vagyok, de szerencsére mindenhonnan jó tapasztalattal távoztam eddig 
+ételek : hal, csirke, marha + finomabbnál finomabb gyömölcsök
+vallás : iszlám
Légy mosolygós , barátságos és nyitott !
KULTÚRA ÉS ÍZEK kedvelőinek ajánlom! Nem fogtok csalódni! 
Írj bátran ha van még kérdésed 

Látogass el az oldalamra facebookon  ha szeretnél hasonló érdekességekről olvasni: https://www.facebook.com/hungarianbackpacker

Szép napot!
Brigi

Kiegészítő infók: 

Gyerekekkel én személy szerint a Kiwengwa partot nem ajánlom, mi ott találtunk tengeri süniket is, ami nagyon veszélyesnek tűnt,mert a növényzetbe volt belekeveredve és majdnem mi is beleléptünk, pedig az apálykor volt, fürdés közben ez még veszélyesebb...

Szállást amit ajánlok! 🏩

💁Jambiani beach nekünk a kedvencünk volt, a víz szinte mindennap más színben pompázott és olyan színekben, amiket életemben nem láttam és nem is tudtam, hogy ilyet lehet találni a természetben. Apály volt kb 12 óráig , a víz nyugis volt, nyugiban lehetett sétálni a parton és nagyon messzire be az óceánba is, kagylókat gyűjteni stb, itt nem láttunk se medúzát, se tengeri sünt, semmi veszélyeset. A part melletti szállások szerintem nagyon jók, barátságok személyzet, éttermekben mindenhol friss ételt kaptunk. Mi megszálltunk a Maleks hotelbe, ezt a helyet egy svájci tanzániai pár vezeti, nagyon cuki emberek, Blue Reef is nagyon jó, szállás plusz étterem egybe.

A Coral rock hotel - jambiani-ban szintén nagyon jó, itt láttunk sok családot is, ez egy picit fancy hely, de nagyon szép a kilátás, medencével, légkondis szobák, étterem is nagyon jó.


Aki Zanzibárra megy azért arra készülni kell, hogy nem igazán fogja a spórolós "majd bevásárolunk és főzünk otthon módszert megtalálni", az éttermekben, szálláshelyek az ételek, azért viszonylag drágák, nem fog senki sem 2 euróból jóllakni :D

Fontos!!! A legjobb helyeken is előfordulhat áramszünet, melegvíz hiány, vízhiány pár órára.

Mi robogót béreltünk helyben, szóval ezzel kapcsolatban sajnos nem tudok segíteni. Taxi nekünk $ 20-40-ig változott céliránytól függően 2 főre. Mi programokra pedig nem fizettünk be előre mert ott a parton nagyon sokan jönnek és ajánlanak lehetőségeket, valamint a hotel is szervez nagyon sok helyen programokat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...