2020. február 24., hétfő

Grúzia - Hasznos tudnivalók 1. - Kávézók, éttermek, közlekedés, üzletek

Sziasztok!
Grúzia egy csodálatos hely, emberek barátságosa, kultúra sokszínű, ételek pedig isteniek....a turisták szemébe évről évre egyre látogatottabb ország.  Magyarországról is számos útvonalról el lehet már jutni, bár közvetlen járatokkal, legolcsóbban Kutaisiba lehet repülni, ami körülbelül 5 órára van a fővárostól Tbilisitől. Mi januárba Tbilisibe érkeztünk, a reptérről Bolt-tal jöttünk a belvárosba, ami körülbelül pár száz forint volt. Ha lehet inkább neten rendeljétek a taxit, mert akik a reptéren ajánlják szolgáltatásukat hihetetlenül le akarják húzni a turistákat.

Érdekesség

🎁Mivel én és a párom életünkben először voltunk Grúziában, így a határon kaptunk egy üveg bort, üdvözlésként. Itt éreztük először a hatalmas nagy vendégszeretetnek, ami a mai napig tart, így lassan 2 hónap után is.

Összegyűjtöttem pár hasznos tippet, így lassan 2 hónap után, ha valaki arra szánná magát, hogy ellátogatna Grúziába

💲Pénznem : lari ( 1 lari kb 105 Ft)
🌍Vallás : nincs vallási diszkrimináció és vallási konfliktus sem, a lakosság túlnyomó része ortodox keresztény
📜1991 óta független a Szovjetuniótól
💬Üdvözlés: Gamarjoba - Helló!
🗺️Európa Tanács, a Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködés, a Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet, a WTO tagja és integrációra törekszik az Európai Unióval, valamint a NATO-val.
🏙️Főváros : Tbiliszi
🕑Időeltolódás: +3 óra Magyarországhoz képest

💲Elérhető élelmiszerboltok, amiket használunk: Goodwill (nagyon jó és minőségi), Carrefour (lehet házhoszállítást kérni, sok választási lehetőség van), Europroduct, Spar ( persze ezen kívül rengeteg bolt volt de mi ezeket látogattuk a legtöbbször)  , Nikora , Smart van még nagyon sok helyen, de ezek viszonylag drágább üzletek és mi választékban nem találtuk a legjobbnak.

🏙️ Közlekedés Tbilisiben : Metro ( egy jegy 0.5 lari) vagy taxi : Bolt

⛔csapvíz fogyasztása nem ajánlott

🌍Beszélt nyelvek közül itt az orosz, grúz nyelvet tapasztaltuk legjobban, de mindenhol beszélnek annyira angolul, hogy elboldogulunk vele

🏡Amit én ajánlok szállás szempontjából

Rustaveli,(nagyjából a belváros, metró közel)
Vake( nyugis lokál környék, mi most épp itt szálltunk meg és nagyon szeretjük)
Subartano (picit már kiesik a belvárostól, de nagyon jó környék)
Dzveli (nekem ez a rész nagy szerelem, a régi városrész, sok látnivaló - sok étterem, kávézó - viszont szállás szempontjából nem tudom, hogy milyen lehet itt lakni)

🍹Pár kávézó & étterem, amiket mi nagyon szeretünk

Prospero'S Books Coffee - Az egyik kedvenc helyem, talán ezért nincs is róla képem, mert akármikor megyek teljesen megnyugszom. Ez egy nagyon hangulatos könyvesbolt kávézóval egybekötve

Umami Asian Fusion Restaurant
Fancy helyek kedvelőinek ajánlom ezt a helyet, gyönyörű kilátás van a városra és aki az étterem feletti szálláshelyen szállna meg, azok a kinti medencét is használhatják

Pasanauri : tipikus helyi ételeket találsz meg, a hely berendezése pedig autentikus

Klike's Khinkali - inkább helyiekkel teli étterem, egy régi pincében, autentikus, kiszolgálás kiváló volt

Hurma - kávézó a Rustavelihez közel, finom reggeli, jó hangulat

Luca Polare - kávézó, sütiző, a hely érdekessége, hogy esténként szinte tele van, fagyit is lehet kapni, nagyon finom friss minden, péksütemények is elérhetőek

Kikliko - kedvenc reggelizős helyem, legfinomabb palacsinta, amit valaha ettem

CoffeeLab

Az egyik legkülönlegesebb kávézó, ahol valaha jártam, itt helybe őrlik, darálják és készítik  a kávét a szemed előtt. Lényegében tényleg olyan, mintha egy laborban lennél.

Fabrika

Tabla

Autentikus étterem, finom borok, ételek, imádom az itteni dekorációt, mindenképp megér egy látogatást