2020. április 13., hétfő

Látnivalók Utah államban 1.

Sziasztok!
Már régóta szerettem volna nektek pár érdekességgel jönni Utah-ból, hisz nekem ez az egyik kedvenc államom. Tavaly nyáron én Chicagóba repültem Budapestről, Londonon keresztül British Airways-vel. Én a légitársasággal teljesen meg voltam elégedve. Rugalmasak voltak még az ülés cserével kapcsolatban is ( az utolsó pillanatban a reptéren ) és a telefonos ügyfélszolgálat is nagyon segítőkész volt.

Mi Wisconsin államból, Beaver Dam-ből vezettünk le Utah államba. Keresztül haladtunk Iowa, Nebraska, Colorado államon és megérkeztünk Moab-ba.

Moab városkát mindenkinek csak ajánlani tudom, ha egy olyan helyen akartok megszállni ami gyönyörű, magában a városban is van számos programlehetőség és a környék tele van kirándulási lehetőségekkel. Innen hihetetlenül közel van az Arches Nemzeti park. Mi vettünk egy 1 éves kártyát a nemzeti parkokba, ami kb 80 USD és a kártyára ráírható két ember neve, amivel teljesen ingyenesen egy évig beléphettek ezekbe a parkokba. Ha jól tudom, akkor ha pl párban mentek és 1-1 fő nevét ráírjátok a kártyára, akkor bevihetitek a párotokat is a parkba ingyenesen.

Tipp: Egyes parkokban, pl Coloradoban ha nyitás előtt mentek és jöttök,  pl hogy megnézzétek a napfelkeltét a belépés ingyenes, hiszen senki nincs még a kapuknál. Mi pl Arches-ba be tudtunk így menni, hogy senki nem ellenőrizte a kártyánkat,  de Coloradóban a Rocky Mountains Natinal Parkba és a Maroons Bell-be is így voltunk, akkor még kártya nélkül. :)





Canyon Land 
Ahogy átértünk Coloradoból Utah államba, az első utunk a Canyonlands Nemzeti Parkba vezetett. Itt elmesélek nektek egy vicces sztorit. Amikor elindultunk a Canyolandsbe még hezitáltunk, hogy körbeautókázzuk-e a parkot 40 vagy akár több fokba, egy teljes napos autózgatás után vagy sem. Így nekivágtuk az első kilátónak, majd a 2.nak, majd a 3.nak és csak mentünk mentünk....megálltunk kiszálltunk a kilátópontoknál.... Az autóban a hűtés ment ezerrel, olyan meleg volt, hogy úgy leégett a vállam vezetés közben, de annyira élveztem a kilátást, hogy nem bírtam megállni, minden egyes helyen ahol meg lehetett állni, megálltunk és sétáltunk, csináltunk képeket. Ebből adódott, hogy amikor a benzinünk kifogyóban volt, elkezdtünk visszafele indulni....nem vagyok nagy autószakértő, de ha jól tudom, a klíma eszi rendesen az üzemanyagot....nem meglepő, ha azt mondom, hogy egy picit hevesebben vert a szívem a benzinkúthoz vezetve, miszerint már csak 6-5-4...1 percnyi benzinünk volt a tartályban....nem fogjátok elhinni....de pont 1 perces tankkal valahogy beestünk a benzinkútra....:D pár másodpercig lepergett előttem a kis képkocka, hogy a préri közepén, ahol konkrétan a madár sem jár, sétálunk, mint a filmekben, vagy stoppolunk, hogy valaki vegyen fel bennünket a következő benzinkútig majd vissza... :D 
Tipp:  mindig legyen elengedő víz nálunk és étel, plusz mindig tudjuk, hogy hol találhatóak a legközelebbi benzinkutak.


A Canyonlands Utah legnagyobb nemzeti parkja, sokfélesége elképesztő látvánnyal. A park felfedezésének legegyszerűbb módja az „Island in the Sky district” meglátogatása, amely kb 51,5 km-re van Moabtól. A szigetecske, amit mi is bejártunk az „égben” számos megállási lehetőséget kínál, látványos kilátással a kikövezett festői út mentén. A túraútvonalak, gyalog, autóval és biciklivel napi vagy egynapos kirándulásokhoz elérhetőek.


Körülbelül húsz mérföldnyi (32,2 km) aszfaltos út vezet a Canyonlands leglátványosabb részeire. Ezekből a magasztos nézőpontokból a látogatók gyakran bármilyen irányba több mint 100 mérföldet (161 km) láthatnak, így panorámás kilátás nyílik a lábunk elé....Ha csak pár órát töltesz itt, vagy legyen az akár egy nap, ezt az élményt sosem fogod elfelejteni, azt garantálom! (Több info itt: discovermoab.com)

Moab-Arches- CanyonLands



Arches Nemzeti Park:
Nagyon korán érkeztünk a parkba, hogy elkerüljük a tömeget és hogy megcsodálhassuk a napfelkeltét. Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy maga az út a parkba lenyűgöző volt. Elsőre látni ezeket a hihetetlenül csodás természeti csodákat, hát nekem néhol a könnyen kicsordult a gyönyörtől. Sosem gondoltam volna, hogy nekem Utah tetszeni fog, mondván csak egy kopár poros kőhalmaz... de amikor az ember megpillantja ezeket a hihetetlenül régi maradványokat...na számomra ez valami földöntúli élmény volt....néha úgy éreztem, hogy egy teljesen más bolygón vagyok....persze július közepén azért is volt szerencsés nagyon korán reggel menni túrázni, mert elkerültük a hőséget. Így amire mi végeztünk és már a nap kezdett elég erősen sütni 11 körül, már nem a préri közepén sétáltunk, hanem mentünk visszafele a kocsihoz...Nem árulok el azzal sem titkot, hogy jó sok vizet kell az embernek vinni, ha a nap közepén vág neki egy ilyen túrának + egy jó erős naptej, kalap. Konkrétan annyira melegnek éreztem a napot a bőrömön, hogy szabályosan égetett és a talaj is nyomta magából a meleget....






A Moabtól mindössze 5 mérföldre (8 km) északra található az Arches Nemzeti Park, amely a természetes homokkő ívek világ legnagyobb koncentrációját tartalmazza. Noha több mint 2000 boltív található a park 76 518 hektáros területén, a park más földtani képződmények elképesztő sokféleségét is tartalmazza.  A park sziklaalakzata mind a felnőttek, mind a gyermekek számára számos programlehetőséget kínál. A túrázók sokféle útvonal közül választhatnak, a rövid húsz perces sétától egészen a park legnagyobb boltívéig, egészen a kevésbé látott területeken lévő kalandos kirándulásokig.












Ha valakinek sok ideje van szerintem csak az Arches nemzeti parkban el lehet tölteni napokat. Megnézni a napfelkeltetét, napnyugtát. Számos túralehetőség van. Ami biztos, hogy itt nem fogsz unatkozni, ha egy aktívabb nyaralásra vágynál. 

Meghoztam egy picit a kedveteket? 
Nézzetek körbe a honlapomon: https://www.polyabrigitta.com/utah

Puszi! 
Brigi 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...