2020. április 1., szerda

Grúziában ragadtunk a koronavírus idején

Sokáig nem akartam erről a témáról írni, de látom, hogy egyre jobban úszik a hírfolyam és egyre több ember kérdez engem is, hogy mi a helyzet itt Grúziában. Szerencsére egyenlőre itt semmiféle pánikhelyzetet nem tapasztaltunk. Pár országból beutazási tilalom van, ahogy ezt a többi országban is tapasztalhatjuk. Jelenleg körülbelül 108 esetről lehet itt tudni.



Légiforgalom, tömegközlekedés leállt teljesen. A határokat lezárták körbe, talán csak a törökök felé lehet autóval közlekedni még. Kávézók, éttermek bezártak. Boltok, gyógyszertárak nyitva. A grúzok úgy tapasztaljuk, hogy higgadtak.

Szerencsére szinte minden tudunk online rendelni, így nem igazán kell elhagyni a lakást, de egyenlőre nincs karatén csak szigorúbb szabályozás, távolságtartás, és éjjel nem lehet kint tartózkodni. Mindenki köteles személyi okmány hordani magánál és az idősek ha jól tudom nem tartózkodhatnak kint. Pár város karantén alatt, köztük a fővárost sem lehet egyenlőre elhagyni.













Szeretném elmondani, hogy múlt héten én is regisztráltam a Magyar Konzul oldalán itt Grúziában, konzuli védelemre és körülbelül egy órán belül az itteni képviselet felvette velem a kapcsolatot. Emailben és telefonon is. Hihetetlen, hogy mennyire odafigyelnek és törődnek az emberrel. A hölgy akivel beszéltem, hihetetlenül jófej volt és ellátott minden féle információval. Annak ellenére, hogy leállt a légi közlekedés valahogy 9 magyart még hazajuttattak. Én nem emiatt regisztráltam, csak bármi eshetőséget beleszámítva tudjanak róla, hogy itt vagyok. A regisztráció ingyenes, ugyanezt csináltam Kenyában és Tanzániában is. Szóval most tudom, hogy senki nem megy semerre egy darabig, de ez a konzuli védelem nem egy rossz dolog szerintem.
Ma másfél hét után kimertem menni bevásárolni , mivel kb másfél hétig teljesen kidőltem és nem volt hangom, még mindig köhögök, de talán már életben maradok :D ....vettem pár gyógyszertári eszközt. mert konkrétan az elmúlt hónapokban feléltünk mindent, pedig tudjátok, hogy én bazi nagy gyógyszeres készlettel utazok.....Az a para amúgy nálunk, hogy nem igazán ismerjük itt a grúz népet, és nem tudjuk, hogy vajon lesz-e olyan mint otthon, hogy megőrül a nép és semmit sem lehet kapni vagy, hogy működik ez itt. Szóval jobb félni mint megijedni....  Gyógyszertárban 6 helyen voltam amire kaptam kézfertőtlenítőt. Maszkot egyáltalán nem lehet kapni sehol....Előre google fordítóba beírtam, hogy mikre lesz szükségem, mert nem igazán beszélnek angolul, így biztos a biztos, mindent lefordítottam előre. :D Megjegyezném még mindig, hogy a grúz nép hihetetlenül udvarias és segítőkész, mind a gyógyszertárban, mind pedig a Sparban megkérdezés nélkül a boltos jött oda hozzám és tele volt a kosaram odarakták a pultra kaptam mégegyet, egy idős bácsi pedig fizetésnél segített az üres kosarat elpakolni....Lehet ezek apró dolgok, de pl otthon vagy nyugaton nem igazán találkoztam sehol sem ilyen kedves gesztusokat...a másik pedig az, hogy amíg nem tört ki ez a vírus mizéria nem tapasztaltunk sehol sem kéregetőket, vagy piacokon senki sem tukmál semmit hogy vegyél, futárnak amikor egyszer adtuk borravalót teljesen meg volt döbbenve a taxis pedig még cukorkát is kínál....múltkor hogy a templomba elmentem gyújtani egy gyertyát, alig találtam grúz aprót kb 20-30-40 Ft-ról beszélünk, a csajszi aki a templomban dolgozik gondolkodás nélkül felajánlotta, hogy nyugodtan vigyek egyet, a taxis pedig aki januárba felvitt bennünket a hegyekbe, az egyik pihenőnél felajánlotta hogy megáll és még kávét is vett nekünk...szóval vendégszeretetből lassan 3 hónap után ez az ország ötös...  

Mai nap történt velem az az eset is, hogy vártam az épület aljában az ételfutárt, aki eltévedt. Nem beszélt angolul, én nem beszélek grúzul. Az épület aljában 3 helyi fiatal gondolkodás nélkül felajánlotta, hogy felhívják a futárt és még meg is várták velem. Nőkkel szembeni tiszteletet én itt sorra tapasztalatom...

Vigyázzatok egymásra.

Puszi
Költöztünk. Második házigazda, akitől kaptunk egy üveg bort ajándékba! 😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...