2011. november 2., szerda

Brugge és Oostende

2011.november 1.

Szívem városa - Brugge :$

"Irány Brugge, a város ami miatt Belgiumot választottam, szóval fontos nap ez a mai :P "

Ezt az apró kis történetet még nem is meséltem...egy éve ilyenkor még nem sejtettem semmit...tudtam h valahova menni akarok külföldre, de akkor még nagyban Anglia volt a cél...bele a semmibe...h  majd nyár után lesz valami...:)aztán amikor hallottam erről a pogramról, majd villámszerűen kaptam is jelentkezési papírokat, még akkor is Anglia állt az első helyen, de megcseréltem Belgiumra:) és h miért Belgium és  nem Hollandia? ...hát Brugge miatt:) Beírtam a google-be Belgium-ot és Hollandiát:) és Belgiumnál egyből beleszerettem az előhozott Brugge városában:) és tegnap nem is csalódtam benne:) ...és amikor berekfürdőn az interjún megkérdezte Diane...a szervezet "mamája" vagy, hogy nevezzem h miért Belgium, majdnem nem tudtam mit mondani rá :) ...és hát bejutottam a szerencsések közé és egy év Belgium és lényegében a munkahelyet is nagyon eltalálták nekem szóval nem úgy megyek munkába, hogy "te jó ég megint egy újabb nap"igenis szeretek dolgozni járni :) mondjuk még talán szerencsés vagyok mert néha nem fárasztanak a betegek a butaságaikkal, mert valamelyik szavát az anyja sem értené :) igy röviden tömören érthetően fogalmatzva:)

irány Brugge...
Reggel 8kor keltem...de lekéstük a 8ó54-es vonatot...pont az orrunk előtt ment el...ez persze legjobban nekem volt szívás, mert nem is reggeliztem csak összekészültem és mentünk is, mert lakótársam kedves nem jól mondta a vonat indulási idejét...és nem úgy keltem fel ahogy kellett volna,
és akkor még futottam is nem tudom hány száz métert a vonatra:D ilyenkor mindig kedves Jánosom jut eszembe:D mert mondaná h legalább a reggeli sport is megvolt:D hát meg :D de az orrunk előtt elment a vonat :) sebaj...
nem tudom, de miért nem idegeskedtem:D lehet azért nem tudott idegesíteni az egész, mert kb előtte 45 perccel keltem fel és még nem ettem és nem indultam be a Jó reggelt folyamatok :D:D és még túl korán volt számomra:D szóval Leuze-be várnunk kellett a következő vonatra egy órát, ami nem is volt baj mert végre sétálva körbejártuk, nem nagy város :) és az érdekessége abban rejlik, h akárhol rábukkanhatsz egy csirkecsoportra, a vasútállomáson ha balra nézel akkor egy nagy legelő, rétszerűség van és sok tehén, ha jobbra akkor pedig istálló mögötte pedig a város egyik része... 11-re Brüsszelbe értünk, ott vártunk 20 percet az átszállásra:) majd 12-re meg is érkeztünk Brugge-be, ahol vártunk fél órát a többiekre...Ábelre(magyar önkéntes)a barátnőjére és Kaskára(lengyel önkéntes)...
Abban a fél órában feltérképeztük a brugge-i állomást, és a női mosdóban magyar kapcsolatokra bukkantam:D kicsit sem lepődtem meg...sorba állás közben mintha valaki a hajáról beszélne előttem...első pillanatban, mondom nem... biztos csak félrehallottam, aztán utána megint hallom...és utána kiderült h két magyar lány állt a sorba, az egyik Brüsszelben au pair, a másik pedig csak az őszi szünetét tölti itt :)
Amikor mentünk ki hárman a mosdóból lakótársam nagy meglepődöttséggel látja h két másik lánnyal megyek ki és az egyiknek megadom az elérhetőségeimet:D és tényleg vicces...mert utána azon nevettük h egyből az futott végig az agyán, "kapcsolatteremtés a mosdóban" :D
MICSODA VÉLETLENEK VANNAK IGEN!!! :D

..fél1kor megkezdtük 5-en a kis kirándulásunkat :)


ÉRDEKESSÉG BRUGGE-RŐL
Brugge-t mindig „a szépségként” (die Scone) emlegették. Középkori épületeinek, valamint a város festői hangulatának köszönhetően nem véletlenül népszerű a turisták körében.


Brugge

A Belgium nyugati részén található történelmi városnak mind vasúti, mind közúti szempontból remek csatlakozása van. Brüsszeltől kb. 1 órányira fekszik, így ha autót bérlünk, rövid idő alatt eljutunk Brugge-be. A városon belül érdemesebb gyalog, illetve hajóval közlekedni, felkutatni a látnivalókat.

Érdekessége, hogy az épületek nagy része érintetlen maradt a középkor óta. A 13. század egyik fő kereskedelmi központja volt. A történelmi városrész 2000 óta a világörökség része.



A szent vér relikvia

A Szent Vér bazilika kihagyhatatlan nevezetesség, hiszen itt őriznek egy csepp vért Krisztustól. Mindez a keresztes hadjáratok korához nyúlik vissza, valamint az évente megrendezett körtánc szimbolikus jelképe a város történelmének.

Érdemes felsétálni a Belfried őrtoronyba a 402 lépcsőfok ellenére, ugyanis a mesés kilátás kárpótol a fáradságért. Onnan megcsodálható az egész város. Vasárnaponként pedig klasszikusok műveit feldolgozó, 47 harangból álló harangjátékot hallhatunk.


Belfried őrtorony

A Városháza, a Szent János kórház, valamint a Beginaházak és a Miasszonyunk-temploma szintén Brugge látványosságai közé tartoznak.

2002-ben Európa kulturális fővárosának titulálták. Kikötője, a Zeebrugge, egyike a legjelentősebbeknek a kontinensen. Ezt igazolja, hogy nevét a norvég “bryggia” szóból kapta, mely kikötőt jelent.

Brugge télen igazán gyönyörű látvány. A hóval borított középkori várak és tornyok egy varázslatos, tündérmeseszerű világot tárnak elénk. További előnye, hogy akkorra már lecseng a turistaszezon, így nem kell órákat várakozni a jegypénztárak előtt. Érdemes ellátogatni egy halpiacra, és beülni egy korsó sörre az egyik hangulatos kocsmába.

Érdekes tény, hogy számos sörfajtát neveztek el Brugge-ről, bár ezek közül csupán egy fajtát árulnak a városban.

+HAJÓTÚRA BRUGGE VÁROSÁBAN :)

...annyira gyönyörű város, és az ősz is nagyon jó hangulatot adott a napnak, kár h késő du-án esett az eső...

4 óra után átmentünk Oostende-be, ahol megnéztük a naplementét a tengerparton :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...