2012. július 8., vasárnap

Amszterdam

Sziasztok,
Hát hol is kezdjem? Amszterdam! Amszterdam! Amszterdam! El sem hiszem, de megcsináltuk, bele fért még az időmbe és eljutottam. Annyira boldog vagyok, hogy el sem tudom mondani.  Köszönöm lányok :D Kaska, Sarah és Anka ezt a csodálatos hétvégét ♥

De kezdjük persze péntektől…péntek délelőtt be kellett mennem a munkahelyemre, pedig időbeosztás szerint sosem dolgozom péntek délelőtt…és kiderült, hogy a kollégáim meg akartak lepni és elköszönni tőlem. ott volt az összes beteg egy helyen ahol szünetet szoktunk tartani és a kollégáim akik az nap dolgoztak…beértem a helységbe és elkezdtek tapsolni pár beteg a nyakamba ugrott…és pár elkezdte mondogatni, hogy hiányozni fogok…szerencsére annyira nem volt még rajtam az elköszönés érzése…mivel kereken egy hónapot még itt leszek. szóval szerencsére nem tört ki belőlem a zokogás, de szó mi szó nagyon jól esett…megkaptam az első általam készített táskát ajándékba és egy kis lapot, amelyet mindenki aláírt, na ennek elolvasása során érzékenyültem el picit. majd el kellett énekelnem egy magyar dalt. a tavaszi szél vizet áraszt c. dalt választottam.  Amúgy kicsit azért volt furi, hogy elköszöntek tőlem, mert tényleg még itt leszek egy hónapig és utána csomó betegnek el kellett magyaráznom, hogy ne szomorkodjanak, mert még itt vagyok egy hónapig…nagyon aranyosak voltak.Majd a munkahelyemen ebédeltem és mentem az otthonomba(foyerembe dolgozni)

Pénteken du-án Sarah értem jött, majd mentünk Kaskához és nála aludtunk. szombaton korán reggel keltünk. Soignes-ből mentünk Brüsszelbe, majd Brüsszelben vonatot cseréltünk és Anversben megkerestük a 4. lány Ankát (lengyel), aki még velünk tartott. Megvettük a jegyünket, ami csak 37euró volt és return.  Így aztán meg különösen boldogok voltunk, hogy hétvégi jeggyel, ami úgye péntektől vasárnapig érvényes megfordultunk ennyi pénzből.
Anverstől Amszterdamig viszont irtó sok ember volt a vonaton. szóval egy külső kabin részben ültünk le. majd megtalált bennünket egy legénybúcsúztatót tartó fiúcsoport.  a vőlegény feladata az volt, hogy eladjon egy táskányi bugyit.  Szóval mindegyikőnk beszerzett egy szuvenírt, egy emlékkel több az amszterdami utunkból címszóval.

Annyira frissek az élményeim a hétvégével kapcsolatban, hogy inkább most mesélek, tömören röviden remélhetőleg.

Megérkeztünk Amszterdamban gyorsan megrohamoztunk egy turista üzletet, ahol beszereztünk pár térképet, mi, merre, hogyan.
Amúgy valójában nem tabu a „cigi” használata. Már 100 méterre a vasútállomáson lehetett a szagát érezni.  Majd a belvárosba közelegve minden sarkon. Az első fél órában ettünk egy hasábburgonyát, végül is miért ne?:D Minden héten azt eszünk Belgiumban, de áttugrunk Amszterdamba is egy adagért :D
Elkezdtük keresni a híres piroslámpás negyedet, mert ugye bár ez nagy turista látványosság és igaz ami igaz, az ember nem is lát mindennap ilyet. sétáltunk körbe-körbe és bementünk pár szuvenír üzletbe és már a sétánk során feltűnt, hogy csomó szex üzlet, értsük ezen  szex újságost, szex szuvenírek, ha lehet nem részletezném, tényleg mindenki amit akar itt be tud szerezni. ez is nagy turista látványosságnak számít, na meg persze az h minden szuvenír üzletben be lehet szerezni minden féle növény magot és minden ezzel kapcsolatos dolgot. és ez tényleg egy tök átlagos üzlet a sétáló utca közepén és minden sarkon lehet ilyet találni. mintha száz szex bolt lenne egymás hegyén hátán és marihuána üzlet. és hangsúlyoznám még egyszer mintha otthon bemennél egy éjjel nappaliba.
Az emberek nyitottabbak még Belgiumnál is. Az üzletekben, ahol körülnéztük elkezdtek velünk beszélgetni, hogy honnan jöttünk. Simán szóba lehet elegyedni akárkivel. Mindenki segítőkész és barátságos. Túlságosan is. Őszintén szólva ebből a szempontból én inkább Belgiumot preferálom Belgiumot Amszterdam már nekem túl toleráns, túl nyitott mindenre, de turistaként imádnivaló az fix.
Nagy keresgélés után szinte észrevétlenül bukkantunk a piros lámpás negyedre. Elsőként csak az egy-kettő pub nevénél tűnt fel, majd megláttuk az üvegablakok mögött lévő hölgyeket és ledöbbentem. A sétáló utcán, ahol x ezer ember megfordul nap mint nap, ők ott vannak az üvegablakok mögött, bugyiban és melltartóban. Chippendale show-ra alkalmas bárok itt ott.  Mondjuk ez a környék éjjel biztosan látványosabb, bár nem tenném rá a fejemet, hogy biztonságos is…Bár nappal turisták mindenfelé. Szex múzeum, Erotika múzeum, Marihuana múzeum majdnem hogy egymás mellett. Még most sem tértem magamhoz, hogy van ilyen ország. Itt aztán mindenki megvalósíthatja önmagát az fix.
Találtunk egy egész kínai utcát, kínai templommal és éttermekkel. Hát az éttermekről  csak annyit, hogy elég érdekes látványt nyújtottak az ablakba kiakasztott állatok megsütve…Nem mindennapi volt ez sem, de ez is egy kultúra része.
Megittunk egy frissítőt, majd tettünk egy kisebb hajótúrát a kikötő másik oldalára. Találtunk egy magyar buszt, na ettől hihetetlen boldog lettem :D  A kikötő másik oldalán most nyílt egy filmmúzeum, azt néztük meg majd leültünk a partra, pihentünk majd ittunk egy kávét.
Este 6-7 óra körül indultunk vissza kaskához és este 10-11 körül érkeztünk meg hozzá. Vacsi. beszélgetés. alvás. Nagyon fáradtak voltunk.
Visszaszámlálás megkezdődött…!!!! 31 nap! 31 nap múlva otthon vagyok ilyenkor ! Nagyonvárom, de még itt is van elég tennivalóm.
Pénteken megyek egy hétre Franciaországba. Az egyik beteg családja meghívott, hogy kísérjem el őket. Különösen izgatott vagyok mivel a dél-nyugati tenger part mellett fogok”nyaralni” aztán majd meglátjuk mennyire lesz nyaralás. De el sem hiszem, hogy eljuthatok Bordóba a borokról híres és elvileg csodaszép régióba. Teljesen költségmentesen. mellesleg innen nem messze a tengerpart mellett fogunk megszállni. Szóval mint a kisgyerekek úgy várom :D a komplikáltabb része már ott kezdődik, hogy visszafelé, egyedül kell utaznom vonattal Bordóból Párizsba. De meg fogom oldani tudom. :D Remélem :D