2011. december 14., szerda

Párizs :)

Szokásos "return Paris" , pénteken visszük a betegeket, vasárnap pedig hozzuk, de most azzal a kivétellel, hogy megint meg tudtunk szállni és így megint három nap Párizs...igazság szerint már rég volt ennyire élményekkel teli hétvégém...kezdődött azzal, hogy megérkeztünk Párizsba rá egy órára megvettük a karácsonyi "ajándékunkat" Párizs részére ami egy 25 euros büntetés volt...de még igy is olcsón megúsztuk mert turisták avgyunk és "nem tudtuk, hogy milyen jegyet kell venni" :D
Szóval jah, ilyen a balszerencse, múltkor végigblicceltük a pénteki napot, most nem volt ilyen szerencsénk, mert razzia volt...ennyi ellenőrt még életemben nem láttam...
aztán szombat reggel ébresztettem a német bandát vagyis a két német leányzót, mert én nem aludni mentem Párizsba, hanem mert mindent látni akarok :D


















A városnézést 9 óra után kezdtük, a metrózás nagyon sok időt elvett az időnkből, kb egész Párizs egy nagy metróhálózat, ilyet még életemben nem láttam, tapasztaltam, kb percenként jönnek mennek a metrók, amint odaérünk az egyik állomáshoz máris jön egy metro, annyi kijárat meg irányjelzés van h az valami hihetetlen...a metrózással meg egy apró kitérővel, vagyis hát elnéztük az egyik kijárót, de egy nagyon szép helyre bukkantunk, ami kb az legeslegbelsőbb része Párizsnak, a legeslegelső párizsi sarokra bukkantunk, szóval nem volt gond, így érkeztünk az Eiffel toronyhoz 11 körül, majd fél óra sorba állás után, meg is másztuk...mindenkinek ajánlom, ha egyszer eljut az Eiffel toronyhoz gyalogoljon fel, és ne liftezzen, mert lehet h a lift kényelmesebb, de ha gyalog megy minden egyes rezdülését, "porcikáját" érezheti, tapasztalhatja a toronynak...és hihetetlen érzés, egész párizs a lábaim előtt, alatt hevert...leírhatatlan, szavakkal nem lehet megfogalmazni...körülbelül egy órakor végeztünk is, majd tettünk egy sétát a torony mögött lévő parkban...

Ittunk egy kávét, és nem tudom, hogy csinálom, hogy az összes francia és belga mindig engem talál meg :D mintha rám lenne írva h odavalósi vagyok vagy nem tudom de mindig hozzám jönnek kérdésekkel, meg kérésekkel, padon ülve kávézva egy középkorú férfi kért meg, hogy készítsek róla képet az Eiffel toronnyal a háttérben....majd pár szuvenír beszerzése után tovább haladtunk a diadalívhez, ahol várt ránk egy magyar és egy francia önkéntes....
Megkerestük a legközelebbi metróállomást, ami jó a terveink folytatásához, és most jött az az érzés, amit remélem és kívánom mindenkinek h egyszer az életében meg fog tapasztalni...álltam a metron, és az üveges ajtón keresztül megpillantottam az eiffel tornyot, a lábaim a Szajna hevert, és mellettem megszólalt a tipikus párizsi muzsika...harmonika...ez az a tipikus párizsi feeling, ami úgy magával ragadott...azt a hangulatot amit kiváltott belőlem, az életben sosem fogom elfelejteni, ha végignézek a metron az emberek boldogok, és nem esik nehezükre jó hangulatot csinálni a metron vagy a metroállomáson, az emberek nyitottak és kedvesek...
Ezután megérkeztünk a diadalívhez, ahol találkoztunk egy magyar és egy francia önkéntessel, akik velünk tartottak és együtt néztük meg a kilátást a diadalív tetejéről, majd folytattuk a kirándulásunkat Le Louvre-hoz, de előtte megtekintettük a Concore parkot...
Számomra aznap a Louvre volt a minden...annyira megakartam nézni sötétben és igen csodaszép volt...leírhatatlan...sajnos zárás előtt 6 perccel értünk oda szóval csak a hatalmas csarnokába tudtunk bemenni...Mona Lisa-t, Napóleon III apartement nem tudtuk megtekinteni...de majd legközelebb...ezután tettünk egy éjszakai sétát a Szajna parton...sétáltunk...üldögéltünk...és az egyik szajna parti híd felett megpillantottuk az Eiffel torony karácsonyi megvilágítását....csodálatos érzés arra gondolni, hogy Párizsban, Szajna parton ücsörgök és magamba szívom párizs minden rezdülését :D
Na ennyit mára :)) ma már szerda van és puszilok mindenkit a valóságból :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

...